Evenement organiseren

Meldingen van evenementen via het digitaal loket

Plant u een evenement dat:

  • plaatsvindt op het openbaar domein
    OF
  • publiek toegankelijk is
    OF
  • vergunningen vereist (geluidsafwijkingen, schenken van sterke dranken, ...)

 dan bent u als organisator verplicht toestemming te vragen aan de gemeente via onderstaand formulier in het digitaal loket. 

Wanneer moet u de aanvraag indienen?

  • Minstens 6 weken voor een evenement met < 500 personen
  • Minstens 12 weken voor een evenement met > 500 personen

 Wat zijn de vereisten?

U moet alle informatie over uw evenement invoeren en een gedetailleerd opstellingsplan maken.

Vermeld hierop duidelijk:

  • De oppervlakte van het terrein met omliggende gebouwen, wegen, afsluitingen, grachten of hindernissen, ...
  • Verwachte verkeersstromen, omleidingen en parking, ...
  • Tijdelijke constructies: tenten, podia, bar, omheining, toiletten, eetkraampjes, afvalcontainers, vlaggen, ...
  • Veiligheidsmaatregelen: afmetingen van in-en uitgangen, nooduitgangen, bewakingspunten, EHBO, hulppost, brandblusapparaat, doorgang hulpdiensten,…

 

Voor andere wettelijke voorschriften en praktische raadgevingen verwijzen we u graag naar de website www.ikorganiseer.be .