Melding krijgen van een waterprobleem? Bezorg je gegevens aan De Watergroep.


De Watergroep is het grootste drinkwaterbedrijf in Vlaanderen en doet zijn best om op elk moment water te voorzien. Door lekken, technische problemen of andere onverwachte situaties treden er soms onderbrekingen of storingen op. Ongepland, helaas, maar wat ze wél kunnen plannen, is de communicatie over deze storingen. En dat doet de groep voortaan.

Sms en/of e-mail bij incident

Afgelopen zomer paste De Watergroep zijn systemen aan om bij ongeplande werken en storingen proactief te kunnen communiceren naar klanten en gemeenten. Tussen mei en juli 2022 werd de nieuwe dienstverlening uitgebreid getest. Met positief resultaat: zowel klanten als partners gaven aan dit soort meldingen in de toekomst nog te willen ontvangen. De automatische meldingen worden dan ook een vast onderdeel van de dienstverlening. En deze week start ze in Grimbergen.

Oproep: aanvulling persoonlijke gegevens in klantenzone

Net zoals bij BE-Alert kan je via de klantenzone van De Watergroep jouw gsm-nummer en/of e-mailadres achterlaten. Zodra jouw gegevens gekend zijn, krijg je dus een sms en/of e-mail bij een eerstvolgend waterprobleem. In die boodschap geeft de groep mee wat er exact aan de hand is en wanneer de storing ten laatste is opgelost. 

Uiteraard kan je ook nog steeds terecht op deze kanalen:

- www.dewatergroep.be/storing
- 02 238 96 99

Gepubliceerd op donderdag 27 okt. 2022 om 11.50 u.