De gemeente werkt samen met verschillende nutsmaatschappijen, deze staan in voor de verdeling van gas, water, elektriciteit, telefoon, internet of straatverlichting.
Zij voeren regelmatig noodzakelijke aanpassings- en uitbreidingswerken uit op het openbaar domein. Dat kan voor enige hinder zorgen voor de omwonenden. De nutsmaatschappijen dienen de omwonenden daarom tijdig te informeren wanneer er werken zullen plaatsvinden.
Na afloop van de werken controleert de nutsmaatschappij, al dan niet samen met de dienst Wegen en Water, of het openbaar domein in zijn oorspronkelijke staat werd hersteld.
Schade aan nutsvoorzieningen meldt u best zelf bij de nutsmaatschappij via deze contactgegevens:
Fluvius (gas, elektriciteit en straatverlichting)
- Melding gasreuk: 0800 650 65
- Melding elektriciteitsstoring: 078 35 35 00
- Melding defecte straatverlichting: https://www.fluvius.be/nl/thema/storingen-en-werken/storing-straatverlichting of 0800 635 35
- Bij wie moet men zijn voor een nieuwe aansluiting of een verzwaring, wijziging en of verplaatsing van de teller Gas of Elektriciteit?
Bij uw netbeheerder: Sibelgas https://www.fluvius.be/nl/neem-contact-op/werken-aan-mijn-aansluiting of 078 35 35 34
Bij uw leverancier: u vindt de lijst op de website https://www.vreg.be/nl of 02 553 13 53. - Planaanvraag via https://overheid.vlaanderen.be/informatie-vlaanderen/producten-diensten/kabel-en-leidinginformatieportaal-klip
- Nieuw verkavelingsreglement: https://www.fluvius.be/nl/publicatie/infrax-west-verkavelingsreglement-riolering
De Watergroep
02 238 96 99
- Contact: www.dewatergroep.be/contact
- Planaanvraag: KLIP – Kabel- en leidinginformatieplatform | Athumi
Waterstoring
Bel naar het klantencontactcenter van De Watergroep via 02 238 96 99
Surf naar www.dewatergroep.be/storing voor de meest recente update
Wil jij meteen melding krijgen van een waterprobleem?
Laat jouw gsm-nummer en/of e-mailadres achter in de klantenzone van De Watergroep. Zodra jouw gegevens gekend zijn, krijg je dus een sms en/of e-mail bij een eerstvolgend waterprobleem. In die boodschap geeft de groep mee wat er exact aan de hand is en wanneer de storing ten laatste is opgelost.
Telenet
- 02 238 96 99 voor niet-telenetklanten of volledige nieuwe aanvragen
- 015 66 66 66 voor telenetklanten of schadegevallen melden zonder klantnummer
netaanleg.mechelen@telenetgroup.be
Proximus
Persoonlijke behoeften en aangelegenheden bij u thuis
- Storingen en technische problemen: 0800 22 700
- Informatie over producten en diensten: 0800 22 800
- Informatie over de facturen en allerhande klachten: 0800 22 900
Beroepsdoeleinden
- Storingen en technische problemen: 0800 22 400
- Informatie over producten en diensten: 0800 22 500
- Informatie over de facturen en allerhande klachten: 0800 22 600
Klachten na werken door de nutsmaatschappijen die in samenspraak met de gemeente gebeurden mag u steeds melden aan dg_wegenenwater@grimbergen.be