Nutsmaatschappijen

De gemeente werkt samen met verschillende nutsmaatschappijen, deze staan in voor de verdeling van gas, water, elektriciteit, telefoon, internet of straatverlichting.

Zij voeren regelmatig noodzakelijke aanpassings- en uitbreidingswerken uit op het openbaar domein. Dat kan voor enige hinder zorgen voor de omwonenden. De nutsmaatschappijen dienen de omwonenden daarom tijdig te informeren wanneer er werken zullen plaatsvinden.
 
Na afloop van de werken controleert de nutsmaatschappij, al dan niet samen met de dienst Wegen en Water, of het openbaar domein in zijn oorspronkelijke staat werd hersteld.

Schade aan nutsvoorzieningen meldt u best zelf bij de nutsmaatschappij via deze contactgegevens:

Fluvius (gas, elektriciteit en straatverlichting)

 

De Watergroep

02 238 96 99

www.dewatergroep.be

 

Telenet

  • 02 238 96 99 voor niet-telenetklanten of volledige nieuwe aanvragen
  • 015 66 66 66 voor telenetklanten of schadegevallen melden zonder klantnummer

netaanleg.mechelen@telenetgroup.be

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/bouwen-of-verbouwen

 

Proximus

Persoonlijke behoeften en aangelegenheden bij u thuis

  • Storingen en technische problemen: 0800 22 700
  • Informatie over producten en diensten: 0800 22 800
  • Informatie over de facturen en allerhande klachten: 0800 22 900

Beroepsdoeleinden

  • Storingen en technische problemen: 0800 22 400
  • Informatie over producten en diensten: 0800 22 500
  • Informatie over de facturen en allerhande klachten: 0800 22 600

 

Klachten na werken door de nutsmaatschappijen die in samenspraak met de gemeente gebeurden mag u steeds melden aan dg_wegenenwater@grimbergen.be