Bij de verkoop of langdurige verhuur van een woning moet u allerhande informatie (overheidsplannen, vergunningen, milieu, natuur, erfgoed, grond- en pandenbeleid, erfdienstbaarheden, heffingen) ter beschikking stellen aan de koper.
Een aanvraag voor een dossier vastgoedinformatie in onze gemeente bedraagt €150,00 plus een platformretributie van €36,50 per kadastraal perceel.
Hoe kan u uw aanvraag doen? U bent:
- Notaris: u kan enkel een aanvraag doen via de IBOT-applicatie in uw eNotariaat
- Vastgoedmakelaar: u kan een aanvraag doen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamse webportaal
- Burger, andere professionele aanvrager of overheidsinstantie: via Mijn Burgerprofiel
.
Het stedenbouwkundig uittreksel omvat een informatief uittreksel uit het
- plannenregister
- vergunningenregister
Hiervoor wordt een retributie gevraagd: €186,50.
Voor informatie over de concrete bouwvoorschriften op een perceel of inzage in het plannenregister of vergunningenregister neemt u contact op met de dienst Vergunningen.